دکتر محمد حسین ستایش

دانشجویان DBA

پیام خطا

Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in include_once() (line 20 of /home/iranianaacom/public_html/includes/file.phar.inc).

دکتر محمد حسین ستایش

مطالعات حسابداری و حسابرسی شماره 22

بررسی مقایسه ای توان مولفه های حسابداری مبتنی بر تکانه سود(سه بعدی) و حسابداری دو بعدی در تبیین قیمت سهام

مدل ارزش گذاری مازاد تمیز و اهمیت اقلام مازاد کثیف (صفحه 31-16)

بررسی اجزاء و مدل های متداول پیشبینی ورشکستگی

حسابداری آب

آب به عنوان یکی از منابع طبیعی و ارزشمند برای حیات بشریت همواره مورد توجه بوده است. در حال حاضر به دلیل عواملی نظیر رشد جمعیت، گسترش صنایع نیازمند به آب و تغییرات آب و هوایی، این منبع ارزشمند با تهدیدهای زیادی روبرو شده است که این امر خود لزوم مدیریت منابع آب را آشکار می سازد. از آن جا که مدیریت اثربخش در گرو دسترسی به اطلاعات مناسب بوده و حسابداری می تواند در این خصوص مدیران را یاری نماید، حسابداری آب نیز پا به عرصه مبارزه با چالش های مربوط به آب نهاده است. البته لزوم پاسخگویی مدیریت به سهامداران و در سطحی وسیع¬تر به جامعه از دیگر دلایل پیدایش حسابداری آب بوده است.

دوره تصدی حسابرس، چرخه عمر و کارایی سرمایه گذاری های بلند مدت شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

این تحقیق به واکاوی رابطه بین دوره تصدی حسابرس و کارایی سرمایه گذاری های بلند مدت در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می پردازد. به علاوه در این تحقیق اثر عوامل چرخه عمر و وجه نقد موجود در شرکت بر رابطه دوره تصدی حسابرس و کارایی سرمایه گذاری بررسی می شود. بدین منظور از رگرسیون حداقل مجذورات تجمعی و رگرسیون حداقل مجذورات تعدیل شده تجمعی استفاده شده است. نتایج نشان دهنده رابطه مثبت و معنادار بین دوره تصدی حسابرس و اندازه شرکت حسابرسی با کارایی سرمایه گذاری های بلند مدت است.

مدل بسط داده شده برای تخمین محافظه‌کاری در شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

پژوهش حاضر به بررسی تجربی مدل بسط داده شده باسو در بورس اوراق بهادار تهران می‌پردازد. این مدل قصد دارد با استفاده از سه متغیر مالی (اندازه، نسبت بازار به ارزش دفتری سهام عادی و اهرم مالی) عدم تقارن اطلاعاتی نهفته در گزارش‌های مالی شرکت‌ها را برآورد کند. آزمون‌های آماری در سه سطح تجمیعی، مقطعی و صنعت مورد مطالعه قرار گرفت. نتایج پژوهش بیانگر مطلوبیت مدل بسط داده شده باسو نسبت به مدل اصلی باسو برای اندازه‌گیری عدم تقارن زمانی سود بود. به علاوه نتایج پژوهش نشان داد که قدرت تبیین مدل بسط داده شده بیش از مدل اصلی است.

بررسی رابطه نسبت های مالی و متغیرهای غیرمالی با اظهارنظر حسابرس

این مقاله به بررسی رابطه میان چهارده نسبت مالی و دو متغیر غیرمالی با نوع اظهارنظر حسابرسان می پردازد. بدین منظور، 89 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی سال های 1381 تا 1385 مورد بررسی قرار گرفت. در پژوهش حاضر، ابتدا از تکنیک های آماری کولموگوروف – اسمیرنوف و کروسکال – والیس برای بررسی تفاوت توزیع متغیرهای مستقل در دو گروه متغیر وابسته استفاده گردید. سپس از رگرسیون چند متغیره (ساده و حذف پسرو) جهت تعیین وجود ارتباط میان متغیرها استفاده شد. علاوه بر آن، رگرسیون لجستیک (ساده و حذف پسرو) نیز به منظور یافتن بهترین مدل پیش بینی کننده مورد استفاده قرار گرفت.