دکتر غلامحسین مهدوی

دانشجویان DBA

پیام خطا

Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in include_once() (line 20 of /home/iranianaacom/public_html/includes/file.phar.inc).

دکتر غلامحسین مهدوی

اثر میانجی¬گری افشای داوطلبانه و کیفیت سود بر رابطه بین ساختار حاکمیت شرکتی و عدم تقارن اطلاعاتی

مبانی روش شناختی تدوین استانداردهای حسابداری

بررسي سودمندي تهيه و ارائه صورت سود و زيان جامع در ايران

چکيده

هدف اين پژوهش بررسي سودمندي تهيه و ارائه صورت سود و زيان جامع در ايران است. بدین منظور با استفاده از پرسش‌نامه، نظرات مديران مالي شركت‌هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، كارگزاران عضو بورس اوراق بهادار و سرمايه‌گذاران، در رابطه با سودمندي تهيه و ارائه صورت سود و زيان جامع مورد بررسي قرار گرفت.

ترکیب هیأت‌مدیره و هزینه‌های نمایندگی (بررسی مفروضات تئوری مباشرت در شرکت‌های ایرانی)

بسیاری از پژوهش‌های انجام شده در خصوص بررسی اثربخشی هیأت‌مدیره در اداره شرکت‌ها و تعیین خط‌مشی‌های مدیریتی، بر مفروضات تئوری نمایندگی استوار است، و تاکنون، تلاش‌های محدودی به منظور بررسی مفروضات سایر تئوری‌های سازمانی نظیر تئوری مباشرت، به‌ویژه در ایران، صورت گرفته است.

بررسی محتوای اطلاعاتی گزارش مشروط حسابرسی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر گزارش مشروط حسابرسی بر روی قیمت و بازده سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است. در واقع هدف، پاسخگویی به این سؤال است که آیا گزارش مشروط حسابرسی برای استفاده کنندگان دارای محتوای اطلاعاتی است یا خیر؟ روش پژوهش مورد استفاده در این مطالعه، روش شبه تجربی با طرح پس رویدادی است که به موجب آن دو گروه تجربی و کنترل متشکل از 70 شرکت بورسی، که بر اساس نمونه گیری جفتی انتخاب شدند، جهت دستیابی به هدف پژوهش در بازه زمانی 1385-1386 مورد بررسی قرار گرفتند.