دکتر شکراله خواجوی

دانشجویان DBA

پیام خطا

Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in include_once() (line 20 of /home/iranianaacom/public_html/includes/file.phar.inc).

دکتر شکراله خواجوی

تقلب و تحلیل شبکه‌های اجتماعی

بررسی نقش تعدیل‌کنندگی خودشیفتگی مدیران در تبیین رابطه بین مسئولیت‌پذیری اجتماعی و عملکرد مالی شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران

کیفیت حسابرسی و محافظه کاری: شواهدی از شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

سیستم‌های اطلاعاتی حسابداری و تحلیل شبکه‌های اجتماعی

با به وجود آمدن رایانه، بسیاری از ابعاد زندگی انسان دچار تحول و دگرگونی شده است. کاربرد رایانه در بسیاری از علوم و دانش‌ها روز به روز گسترش یافته و حسابداری نیز از این تغییرات بی‌نصیب نمانده است. از این میان سیستم‌های اطلاعاتی حسابداری، به دلیل تعامل مستقیم و پیوستگی‌اش با رایانه دارای جایگاه ویژه‌ای است. با پیشرفت در تکنولوژی‌های اطلاعاتی و ارتباطی، داده‌های معاملات به شکل الکترونیکی ضبط می‌شود و اهمیت سیستم‌های اطلاعاتی حسابداری روز به روز افزایش پیدا می‌کند. همچنین تئوری‌های سازمانی که انسان‌ها و روابط ما بین آن‌ها را مدنظر قرار می‌دهد، در این چند دهه دچار تغییرات شگرفی شده است.

انصاف و جايگاه آن در نظام پاسخ‌گويي مالي

انصاف به عنوان يكي از عوامل موثر در ايجاد عدالت سازماني، در نظام حسابداري و نظام پاسخ‌گويي مالي نقش مهمي را ايفا مي‌كند. در اصول اخلاقي حرفه‌اي حسابداراي بر انصاف به عنوان يكي از معيارهاي مهم قضاوتي در گزارشگري تاكيد مي‌گردد. زيرا اين پديده تضميني است مبني برصحت و رعايت دقت در تهيه و تاييد صورت‌هاي مالي توسط حسابداران. اگر بپذيريم كه نظام حسابداري، يك جريان مبادله اطلاعات ميان پاسخ‌گو و پاسخ‌خواه است، مي‌توان گفت حسابدار عاملي است كه به عنوان طرف سوم اين مبادله وارد عمل مي‌شود تا دو طرف را از ايجاد جريان روان اطلاعات مطمئن سازد.

تجربه حسابرس و نقش آن در قضاوت موضوعات ساختارنیافته حسابرسی

هدف این مطالعه این است که قضاوت حسابرسان باتجربه و حسابرسان کم¬تجربه در خصوص موضوعات پیچیده و ساختارنیافته حسابرسی مثل قضاوت در مورد موضوع تداوم فعالیت صاحبکار و اظهارنظر در حسابرسی بررسی شود. این مقاله نشان می دهد که در وظایف پیچیده حسابرسی، تجربه تأثیر غیر قابل انکاری بر قضاوت حسابرس دارد. افراد تحت مطالعه به دو گروه حسابرسان باتجربه و حسابرسان کم تجربه تقسیم می شوند و برای تعیین پیچیدگی موضوع، تعیین وظایف ساختار نیافته و تجربه مورد نیاز جهت قضاوت برای ارزیابی این وظایف، یک مطالعه جداگانه که با شرکت 46 شریک و مدیر حسابرسی انجام شده است، مبنا قرار گرفته است.