دکتر احمد خدامی پور

دانشجویان DBA

پیام خطا

Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in include_once() (line 20 of /home/iranianaacom/public_html/includes/file.phar.inc).

دکتر احمد خدامی پور

تحقیقات حسابداری و حسابرسی شماره 34

مروری بر تحقیقات حسابداری بین المللی مبتنی بر بازار

مروری بر تحقیقات حسابداری بین المللی مبتنی بر بازار

چکیده

بررسی تأثیر ویژگی های هیات مدیره بر عملکرد شرکت در سطوح متفاوت رقابت بازار

هموارسازی سود، قیمت گذاری اشتباه سهام و سرمایه گذاری شرکتها - صفحه 20 الي 29

بررسي عوامل ناكامي تحقيقات تجربي در حسابداري مديريت

ادبیات تجربی حسابداری مدیریت در ایجاد مجموعه انبوهی از دانش ناموفق بوده است. مشابه سایر زمینه های تحقیقاتی حسابداری، این ادبیات هنوز به حدی رشد نکرده که جهت تدوین و آزمون تئوری هایی که فعالیت مشاهده شده را تبیین می کند، به توصیف فعالیت بپردازد. در حالیکه نبود داده های عمومی در دسترس یکی از دلایل اصلی عدم گسترش این ادبیات می باشد، اما این مورد تنها یکی از عوامل می باشد. سایر عوامل عبارت است از: رویکرد استقرایی آن، انگیزه محققان، استفاده آن از چارچوب های غیر اقتصادی، نبود تئوری هایی که از لحاظ تجربی قابل آزمون هستند و تأکید آن بر تصمیم گیری نه کنترل.

تاثیر پاسخگویی بر روی سطح اطمینان و مقاومت در مقابل تغییر نسبت به سیستم حسابداری

موضوع به کارگيري نوآوري ها و مقاومت در مقابل تغيير ، در بر گيرنده حجم زيادي از تحقيقات مي باشد . اين تحقيقات به دنبال اين بودند که توضيح دهند چرا افراد و سازمان ها در مقابل تغييراتي که منجر به بهبود عملکرد آن ها مي شود مقاومت مي کنند. . اين تحقيق ابتدا به بررسي تاثير تعهد بر روي قضاوت پيرامون مطلوبيت سيستم هزينه يابي مي پردازد. سپس نقش پاسخگويي را در متعادل کردن اطمينان بيش از حد و مقاومت در مقابل تغيير آزمايش مي کند. به منظور آزمون فرضيات يک مطالعه آزمايشي انجام شد.